donderdag 8 februari 2024

Plechtige Communie

Bedankt dat je op bezoek kwam, een reactie is altijd fijn om te lezen. Tot een volgende blogpost.

Ik heb een tijdje in de lampenmand gelegen maar nu gaat het stukken beter en kan ik eindelijk nog eens iets posten. Tijdens het ziek zijn heb ik veel mooie dingen gezien op jullie blog maar had geen energie om te reageren. Daar ga ik na het plaatsen van mijn bericht verandering in brengen.

Ik kreeg een opdracht om 2 communiekaarten te maken voor één en dezelfde communicant maar wel voor 2 verschillende klanten. Bij gebrek aan eigen inspiratie mocht ik van vriendin Annie meeliften met een lay-out van haar. Dat maakte het al ietsje makkelijker maar toch, tegenwoordig zijn die communicanten al echte jonge dames. Wou het niet te kinderachtig, maar ook niet te volwassen maken. De achtergrond is een papiertje van Joy/Noor Design/Pink Petals, gestanst met een mal van Sizzix. Het silhouette is van chipboard (Pronty) en heb ik een goudkleurig glitterlaagje gegeven met glitterspray van Studio Mow. Een gestempelde tekst en een aantal items van Marianne Design. De feestjurk hangt klaar en de cadeautjes wachten om uitgepakt te worden.
Voor kaart nummer 2 heb ik mij gebaseerd op een voorbeeld gevonden op Pinterest. Design papier van Action: Pink is my Favourite Colour. Ook op deze kaart hangt de feestjurk al klaar.
Tekst gestanst en gestempeld met materialen van MD, de cirkels zijn van Crealies en de bloemen van Elizabeth Craft Designs. De vlindertjes zijn van Stampin'Up. Het was een zware bevalling 😉

8 opmerkingen:

  1. Twee hele mooie communie kaarten, de eerste vind ik een beetje stoer en de tweede wat sierlijker, echt mooi gemaakt,
    Groetjes,
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het zijn twee mooie communiekaarten geworden Gerda. Leuk met die feestelijke jurkjes erop. Ook een goed idee om de postzegel stans als achtergrond te gebruiken, geeft toch een leuk effect.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Twee hele mooie communie kaarten Gerda.Groetjes Doris

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Veel zieken tegenwoordig, maar gelukkig ben je er weer.
    2 supermooie communiekaartjes.
    Ik vind dat moeilijk om te maken.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Twee mooie communie kaarten Gerda.
    Gelukkig ben je er weer.
    Groetjes Elle-Jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt er twee prachtige kaarten van gemaakt in je geheel eigen stijl!
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hele mooie kaarten zijn dit geworden Gerda. Ik had je al gemist.. Groeten Trijntje .

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat is wat lastiger natuurlijk als je er 2 voor dezelfde persoon moet maken maar het is je goed gelukt, niet te kinderachtig of té volwassen. Mooi gedaan en gelukkig ben je weer beter ook.
    Groetjes, Annie

    BeantwoordenVerwijderen