dinsdag 27 oktober 2020

Gelukkig Nieuwjaar

Bedankt dat je op bezoek kwam, een reactie is altijd fijn om te lezen. Tot een volgende blogpost.

Voor deze kaart heb ik me gebaseerd op de kaart die ik van mijn goede vriendin Eri kreeg voor mijn verjaardag. Eerst ben ik op zoek gegaan naar leuk design papier en dat vond ik in een oud blokje van Action, ook de basis van de kaart is een mal die een tijdje geleden te koop was bij Action.
Hier vind je een hele duidelijke Engelstalige uitleg van hoe je het iris gedeelte in elkaar moet knutselen:
https://www.youtube.com/watch?v=OpHxpKchfE4&t=727s  Om er zeker van te zijn dat het mechanisme probleemloos werkt heb ik het geheel met strookjes foame tape van 1 mm op de kaart geplakt. Bij mijn vorige pogingen deed ik het met gewone dubbelzijdige tape en dan gebeurde het wel eens de het draaigedeelte niet vlot werkte.
Als de iris opendraait komt er nog een plaatje te voorschijn. Voor de afwerking gestempelde wensen en 3 geponste bloemen (Nellie Snellen). Alle onderdelen zijn bewerkt met bruine Distress Ink. Op de 3 delen die open draaien nog een paar kleine sterretje geplakt.




2 opmerkingen:

  1. Je hebt er een prachtige Nieuwjaarskaart van gemaakt!
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen

  2. Een mooie nieuwjaarskaart heb je Gemaakt Gerda . Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen