woensdag 20 februari 2019

Verjaardagskaarten

Bedankt dat je op bezoek kwam, een reactie is altijd fijn om te lezen. Tot een volgende blogpost.

Deze week niet veel afspraken of opvang van de kleindochter dus tijd om te knutselen. Nog steeds bezig met dezelfde mal maar voor deze kaart alleen de embossingfolder gebruikt. Restje van een scrap papier voor het bovenste gedeelte, daaronder een witte laag. Plaatje van Yvonne's Creations, 2 banners voor de verjaardagswens en nog een mooie vlinder om de kaart af te werken.
Voor de volgende kaart opnieuw het snijgedeelte gebruikt. Dit is een kaart van 15,5 cm x 15,5 cm. Omdat niet alles symmetrisch was heb ik aan de rechter kant een rij strass steentjes geplakt. Plaatje van hetzelfde knipvel. Het donkerrode cardstock heb ik een beetje groter gesneden dan de afmetingen van de mal zodat alles aan elkaar bleef hangen. Gestempelde wensen en als extraatje nog een strik.
Aan de achterzijde een tentgedeelte gemaakt zodat de kaart mooi blijft staan (met dank aan de personen die bij hun reactie op een vorig werkje mij wisten te vertellen dat dit een tentkaart wordt genoemd). Het is jammer dat deze mal zo groot is, zal dus een kaart worden om persoonlijk af te geven.
 


4 opmerkingen:

  1. Je hebt 2 hele mooie kaarten gemaakt met deze grote mal, leuke plaatjes ook.. Ik heb deze mal ook gehad.. had er moeite mee om er iets van te maken,
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Twee heel verschillende kaarten met de zelfde mal! Ze zien er allebei prachtig uit! Tof dat tentgedeelte erachter om hem te laten staan.
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat lijkt me echt geen gemakkelijke mal want je moet het gestanste gedeelte altijd in z'n geheel behouden. Maar het is je toch weer gelukt om er iets moois van te maken.
    Groetjes, Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Gerda,
    Je maakt leuke kaarten en ga mij zo aanmelden om je te volgen.
    Die stans heb ik ook alleen de embosfolder die erbij hoort kan ik niet door mijn snijmachine halen, lijkt te dik, welke snijmachine gebruik jij hiervoor? Ik heb een Joy Trouvaille.
    Ben zo bang dat ik mijn snijmachine hiermee kapot maak.

    PS: Je kunt ook grote enveloppen kopen waar deze kaarten echt wel inpassen.
    Ik heb ze in verschillende maten, wil je wat goedkoper uit zijn, dan koop je grote enveloppen bij de Action en die verklein je zelf op maat.
    Groetjes, Wietske

    BeantwoordenVerwijderen