zaterdag 26 december 2020

Blokjes

Bedankt dat je op bezoek kwam, een reactie is altijd fijn om te lezen. Tot een volgende blogpost.

Toen ik op een hobbybeurs in Nederland (voor de corona crisis) deze mal zag van Gerti Hofman was ik meteen verkocht. Maar zoals met veel van mijn nieuwe materialen heeft het heel lang geduurd voor ik er aan de slag mee ben gegaan. Het is niet meteen een makkelijke mal om mee te werken, maar het is me toch gelukt om er 2 kaarten mee te maken. Bij deze kaart heb ik het witte cardstock zelfklevend gemaakt zodat het frame in het papier bleef zitten. Hier en daar de witte blokjes verwijderd en daarna het frame nog eens extra gestanst in de kleur van de dubbele kaart. Plaatje van mijn favoriete merk LeSuh. Voor de afwerking een gestempelde wens en geponste vlindertjes.
Het volgende werkje is een mannen/jongens kaart geworden met een achtergrondpapiertje van Maja Design/Denim en Friends. Hier heb ik het blokjes frame 3 keer gestanst en op elkaar gekleefd. Alle blokjes verwijderd om vervolgens een aantal vakjes op te vullen met mozaïek steentjes (deze zijn nog van een oude techniek van Leanne de Graaf waar zoals zij het noemde mozaïek kaarten mee gemaakt werden). Ook het plaatje uit gestanst met de mal zodat ik het middengedeelte mooi terug kon plaatsen. Afgewerkt met de kleine Jij mal, gestempelde tekst een 2 rietjes samengeknoopt met hemp touwtje.
 




6 opmerkingen:

  1. Hallo Gerda,
    Wat een leuke mal.
    Je hebt er 2 hele leuke kaartjes meegemaakt.
    Ik dacht ook meteen aan mozaiek:)
    Heel leuk gedaan!
    Fijne dag verder, liefs Crealientje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt twee prachtige kaarten gemaakt met deze mal! Zien er heel verschillend uit door het kleur gebruik en de plaatjes!
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige mal is dit. Leuk met de tekst. Met het plaatje erin vind ik persoonlijker wat te mooier . De tweede kaart leuk met de ij tekst erbij. Uitproberen blijft leuk. Succes ermee. Nog een fijne tweede kerstdag. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige kaarten heb je weer gemaakt.
    Leuk mal heb je gebruikt.
    Groetjes Elle-jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is een mooie mal, maar wat een gepriegel.. Ik vind de 2de uitwerking net iets mooier, het zijn 2 hele mooie kaarten,
    Groetjes,
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh god die heb ik ook nog, achteraf gezien is ze wat klein om een stempel in te verwerken, vandaar nog niet gebruikt. Voor een tekst of klein plaatje kan ze wel dienen, toch nog eens terug gaan passen dan.
    Groetjes, Annie

    BeantwoordenVerwijderen